نویسندگان:
لیلا ایمانی راد1 ، زینب محمدزاده ترکانی2 ، لیلا فتح الله زاده3 ، راحله فروغی4 ، مهدی مهدی پور5 .1مربی گروه الهیات دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
2معاون پرورشی ،مقطع ابتدایی ،کارشناسی ارشد روان شناسی اسلامی ،مثبت گرا، دانشگاه آزاد خوی
3مدیر ،مقطع متوسطه اول ،کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور خوی
4معاون آموزشی ،متوسطه اول، کارشناسی زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد تبریز
5مدیر آموزگار ،مقطع ابتدایی، کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش ،دانشگاه پیام نور خوی
چکیده فارسی: دانش آموزان زمانی در تحصیلات خود موفق خواهند شد که به مهارتهای تحصیلی از جمله روشهایصحیح مطالعه و تکرار دروس ،یادداشت برداری ،خلاصه نویسی و استفاده از منابع دست یابند وظیفه معلم است که در آغاز هر سال تحصیلی دانش آموزان را در ارتباط با موضوع درس خود ، با موارد بالا به خوبی آشنا سازد انتظار معلم از دانش آموز نیز بر عملکرد او تاثیر می گذارد و موفقیت بیشتر در امر تحصیل،قدرت و مقبولیت او را در کلاس بیشتر نموده و عزت نفسش را افزایش می دهد اینگونه دانش آموزان در مقایسه با موفقیت های جدید تلاش می کنند و با کسب موفقیت های بیشتر به افزایش عزت نفس خود کمک می کنند ،ضرب المثل موفقیت ،موفقیت را می آورد در اینجا صدق میکند دانش آموزان درطول دوران تحصیل تجارب متفاوتی کسب می کنند و واکنش های متفاوتی را از سوی همسالان و معلمان در مدرسه ، و از طرف والدین در خانه دریافت می کنند و درمقابل قضاوتهای مختلف دیگران به ویژه همسالان نسبت به خود ،برداشت های خود را از واکنش دیگران به تصور ثابتی در مورد خودش میرسد و درنهایت فرد به شکل یک مفهوم خودپنداره احساس شایستگی مثبت به صورت فرد مطمئن با عزت نفس بالا و مصمم و بردبار می آید هرگاه مدرسه ای برای کودک ارضا کننده باشد وتجارب جالبی را برانگیزد کودک در آن شاد و امن خواهد بود