نویسندگان:
محمود احمدی شریف1 ، حسین کسایی پور2 .1استادیار دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی، گروه مدیریت بازرگانی، شهرقدس، ایران
2دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی، گروه مدیریت بازرگانی، شهرقدس، ایران
چکیده فارسی: یکی از دغدغه های مدیران و مسئولان سازمانی مانند شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها، نحوه مدیریت و برنامه ریزی درجهت توسعه و مدیریت شرکت های زیرمجموعه در جهت دستیابی به اهداف کلان و بلند مدت مانند کسب جایگاه برتر اداریو برندینگ، اجرای مسئولیت های اجتماعی و سودآوری در سطح جامعه می باشد هدف اصلی پژوهش کنونی تدوین استراتژی هلدینگ صدرتامین بر اساس تحلیل SWOT است تحقیق حاضر، از نظر هدف، نظری و کاربردی، و از نظر روش توصیفی است و یک تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی می باشد جامعه آماری آن ۲۰ نفراز کارشناسان ارشد و مدیران خبرههلدینگ صدرتامین و شرکت های تابعه می باشند برای رسیدن به نتایج مد نظر تحقیق، ابتدا بررسی و مطالعات بصورتکتابخانه ای و میدانی در حوزه های برنامه ریزی استراتژیک، فرآیند مدیریت استراتژیک و روش های تدوین استراتژی ها صورتپذیرفت با استفاده از اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه و مشاهده و با توجه به روش های تحلیل آماری بکار گرفته شد ضمنا نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از رویکرد SWOT نشان داد رتبه بندی استراتژی های هلدینگ در تبیین نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصتها و تهدیدات خارجی به ترتیب عبارت از استراتژی های نقاط قوت و فرصت ها SO نقاط قوت و تهدیدها ST، نقاط ضعف و فرصتها WO نقاط ضعف و تهدیدها WT که در این ارتباط با توجه به رتبه بدست آمده باید راهکارهای موثری در جهت تقویت و تعدیل استراتژی ها توسط مدیران ارشد شرکت بکار گرفته شود