نویسندگان:
فاطمه احمدی1 ، محمود احمدی شریف2 ، حسین کسایی پور3 .1دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه قم و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، قم، ایران
2استادیار دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی، گروه مدیریت بازرگانی، شهرقدس، ایران
3دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی، گروه مدیریت بازرگانی، شهرقدس، ایران
چکیده فارسی: یکی از دغدغه های مدیران و مسئولان سازمانی مانند شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها، نحوه مدیریت و برنامه ریزی درجهت توسعه و مدیریت شرکت های زیرمجموعه در جهت دستیابی به اهداف کلان و بلند مدت مانند کسب جایگاه برتر اداریو برندینگ، اجرای مسئولیت های اجتماعی و سودآوری در سطح جامعه می باشد هدف اصلی پژوهش کنونی تدوین استراتژی هلدینگ صدرتامین بر اساس تحلیل SWOT است تحقیق حاضر، از نظر هدف، نظری و کاربردی، و از نظر روش توصیفی است و یک تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی می باشد جامعه آماری آن ۲۰ نفراز کارشناسان ارشد و مدیران خبرههلدینگ صدرتامین و شرکت های تابعه می باشند برای رسیدن به نتایج مد نظر تحقیق، ابتدا بررسی و مطالعات بصورتکتابخانه ای و میدانی در حوزه های برنامه ریزی استراتژیک، فرآیند مدیریت استراتژیک و روش های تدوین استراتژی ها صورتپذیرفت با استفاده از اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه و مشاهده و با توجه به روش های تحلیل آماری بکار گرفته شد ضمنا نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از رویکرد SWOT نشان داد رتبه بندی استراتژی های هلدینگ در تبیین نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصتها و تهدیدات خارجی به ترتیب عبارت از استراتژی های نقاط قوت و فرصت ها SO نقاط قوت و تهدیدها ST، نقاط ضعف و فرصتها WO نقاط ضعف و تهدیدها WT که در این ارتباط با توجه به رتبه بدست آمده باید راهکارهای موثری در جهت تقویت و تعدیل استراتژی ها توسط مدیران ارشد شرکت بکار گرفته شود