نویسندگان:
فاطمه شعبانی1 ، سیده زهرا موسوی2 .1دانش آموخته کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
2دکتری تخصصی روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان ابتدایی بود روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بود و در اجرای آن از طرح پیش آزمون پس آزمون و آزمون پیگیری با گروه گواه استفاده شد شرکت کننده های این پژوهش شامل ۶۰ نفر از دانش آموزان دختر دوره ابتدایی ناحیه ۳ شهر شیراز در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ۱۴۰۱ بود که به عنوان نمونه انتخاب شدند و به طور تصادفی در گروههای آزمایشی و گواه قرار گرفتند شرکت کننده های گروه آزمایشی به مدت ۸ جلسه آموزش دریافت کردند و شرکت کننده های گروه گواه نیز همزمان به برنامه های عادی کلاس خود ادامه دادند آزمون خودکارآمدی میجلی قبل از شروع آموزش اجرا شد و پس از پایان جلسات آموزشی از پس آزمون به منظور بررسی تغییرات ایجاد شده استفاده شد دادهها با استفاده از تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شد یافته های حاصل نشان داد که نمره های دانش آموزان گروه آزمایشی در پس آزمون خودکارآمدی تحصیلی با تفاوت معناداری بالاتر از گروه گواه است