نویسندگان:
ناصر سلمانی ایزدی1 ، ام کلثوم مفیدی فرد2 ، فاطمه هرسج3 .1استادیار گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری، خراسان رضوی، ایران
2ارشد مهندسی صنایع دانشگاه شمال آمل
3دکترای مهندسی صنایع و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور
چکیده فارسی: گردشگری محصولی از حافظه و تجربه ناملموس است که نمی توان آن را تکرار یا بازسازی کرد گردشگری مجموعه ای از امکانات رفاهی و جاذبه های شهر مقصد است که شامل عناصر ملموس و ناملموس مانند اقامتگاه، غذاخوری، سرگرمی ، حمل و نقل ، ارتباطات ، فضای باز و ساکنان محلی است ، که همگی در هم تنیده اند و همدیگر را همراهی می کنند گردشگری از آنجایی که در همین راستا ایجاد و مصرف می شود فناپذیر است گردشگری با وجود اهمیتی که دارد یکی از آسیب پذیرترین صنایع نیز می باشد مناطق ساحلی و دریایی به دلیل شرایط خاص و بی نظیری که از لحاظ اقلیمی دارند می توانند بستری برای فعالیت های گردشگری فراهم نمایند شهرنور به دلیل برخورداری از سواحل شمالی ظرفیت های بسزایی در جذب توریست دریایی دارند و همه ساله پذیرای گردشگران مختلف از اقصی نقاط کشور می باشد، با این حال با وجود پتانسیل های بالقوه فراوان، هنوز به نحو مطلوبی از این ظرفیت ها استفاده نشده است این تحقیق با هدف بررسی تاثیر آموزش کارکنان برای جذب سرمایه گذار خارجی در جهت رونق صنعتگردشگری مطالعه موردی شهر نورانجام شد این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفیپیمایشی است جامعه آماری تحقیق شامل بخشی از کارکنان سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی وگردشگری شهرداری – فرمانداری اداره محیط زیست – دهیاری است جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامهبا طیف پنج مرحله ای لیکرت محقق ساخته استفاده شد که ۱۳ پرسشنامه بین کارمندان ادارات نامبرده توزیع شد نمونه آماری ۱۳ نفره متشکل از کارشناسان گردشگری می باشد میزان تاثیرگذاری معیارهای گردشگری طبق نظرکارشناسا ن با نرم افزار SPSS۲۶ تحلیل گردید و یافته های پژوهش نشان می دهد که گردشگری در شهرنور از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و در سطح قابل قبولی نیست جهت تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش ازالفای کرونباخ، تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شده است