نویسندگان:
سیدعلی علوی قزوینی1 ، علی یوسفی2 ، سمانه رئیسی نافچی3 .1دانشیار گروه حقوق دانشگاه تهران، تهران، ایران
2دانشآموخته مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی پارس، مهر، فارس، ایرا ن
3هیئت علمی گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه صنعتی شیراز مرکز آموزش عالی لامرد، فارس، ایران
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر استراتژی جایگاهیابی برند بر عملکرد برند با نقش میانجی بازارگرایی و گرایش کارآفرینانه در کارخانه لاستیک دنا انجام شد جامعه آماری این تحقیق ۴۰۰ نفر از کارکنان کارخانه لاستیک دنا در نظر گرفته شده است که با استفاده از جدول مورگان تعداد ۱۹۶ نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است ابزار جمع آوری دادههای این پژوهش پرسشنامه استاندارد بود روایی صوری پرسشنامه تایید شد و پایایی آنها با ضریب آلفای کرونباخ برای سه متغیر بالای ۷ ۰ به دست آمد پرسشنامه نهایی به روش تصادفی ساده در اختیار اعضای نمونه آماری قرار گرفت پس از جمع آوری پرسشنامه ها، دادههای پژوهش با استفاده از نرم افزار SMART PLS ۳ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج تحلیل نشان داد که استراتژی موقعیت یابی برند با نقش میانجی بازارگرایی و کارآفرینی بر عملکرد برند تاثیر دارد استراتژی موقعیت یابی برند بر عملکرد برند تاثیر نمی گذارد استراتژی موقعیت یابی برند تاثیر قابل توجهی بر بازارگرایی دارد استراتژی موقعیت یابی برند تاثیر بسزایی بر جهت گیری کارآفرینی دارد بازارگرایی بر عملکرد برند در کارخانه لاستیک دنا تاثیر بسزایی دارد گرایش کارآفرینی تاثیر بسزایی بر عملکرد برند دارد