نویسندگان:
معصومه منفرد مسقانی1 ، محمدرسول فیض2 .1دانش آموخته فقه وحقوق خانواده دانشگاه امام صادق(ع) پردیس خواهران
2فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران،قم ،ایران
چکیده فارسی: توسعه فناوری سهم قابل توجهی در توسعه فعالیت های بازاریابی دارد واقعیت افزوده AR به عنوان یک فناوری نوظهور تجربه مصرف کننده را غنی می کند و موجب تحول در بازاریابی می شود با افزایش محبوبیت واقعیت افزوده در فعالیت های بازاریابی ، تلاش های آکادمیک برای بررسی اثرات آن بر ابعاد مختلف آن به طور قابل توجهی افزایش یافته است هدف از این مطالعه به دست آوردن یک دیدگاه یکپارچه و جامع از تاثیر واقعیت افزوده بر بازاریابی است در این راستا، با بکارگیری روش برری اسناد، بررسی جامعی از ادبیات موجود انجام شده و سهم این فناوری در فعالیت های بازاریابی نوآورانه در بخش های مختلف ، مورد مداقه قرار گرفت پس از بررسی های انجام شده چهارچوب مفهومی تحقیق طراحی شد و تاثیر فناوری واقعیت افزوده بر چهار بعد رفتارمصرف کننده، بسته بندی، فروشگاه های آنلاین و تبلیغات تجاری تبیین و تشریح شد