نویسندگان:
عاطفه آقاجانی معمار1 ، روح ا... موذنی2 ، سیده زهرا پوررشید3 .1دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق خانواده دانشگاه امام صادق ع (نویسنده مسؤول)
2استادیار حقوق دانشگاه محقق اردبیلی
3استادیار حقوق دانشگاه محقق اردبیلی
چکیده فارسی: دولت الکترونیک یکی از مهمترین سیاستهای جدید برای بهبود و رشد اداره کشورهاست این روش از مدیریت به دنبال آن است که اطلاع رسانی و انجام خدمات اداری از طریق داده های الکترونیکی انجام شود و افراد و اداره به جای مراسله و مکاتبه و پیگیری های حضوری زمانبر و پرهزینه از طریق فضای سایبر در هر مکانی و زمانی تقاضاها و خدمات خود را دریافت کنند حال این مقاله تلاش میکند تحولات و وضعیت فعلی تنظیم اسناد رسمی الکترونیکی را در کشور به لحاظ قانونگذاری و داده های میدانی و واقعی در سطح استان اردبیل به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار دهد نتایج تحقیق حاکی از آن است که با وجود گذشت بیش از ۲۰سال از ورود و رسمیت امضا الکترونیکی و فراورده های دیجتالی در بخشهای گوناگون و بیش از ۱۰ سال از گذشت تنظیم الکترونیکی اسناد رسمی در کشور، همچنان به علت ضعف بسترهای زیر ساختی و عدم هماهنگیهای لازم بین سازمانی، اختلالات و کاهش سرعت در تنظیم اسناد مشاهده و افزایش هزینه برای ذینفعان تنظیم سند وجود دارد به تعبیر دیگر هنوز اهداف غایی دولت الکترونیک در این بخش محقق نشده است