نویسندگان:
فاطمه قناد1 ، محمد عبداله زاده2 ، زهرا رضائی3 .1استادیار دانشگاه علم و فرهنگ
2دانش آموخته سطح سه حوزه علمیه قم و دانشجوی دکتری علوم ارتباطات، دانشگاه باقرالعلوم ع
3کارشناسی ارشد مطالعات منطقه ایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
چکیده فارسی: عصر حاضر رسانه به عنوان ابزار اصلی تبلیغ مطرح بوده و با توجه به جامعیت و خاتمیت دین اسلام،قطعا می توان از مبانی دینی در جهت دهی رسانه به سمت دینی شدن بهره گرفت در مسیر دینی سازی رسانه،مشکلاتی مطرح می گردد که این مشکلات بوجود امده در عرصه ارتباط دین و رسانه،بیانگر فقدان تبلیغ دینی رسانه ای مبتنی بر مبانی اسلامی است هدف:این تحقیق به دنبال دستیابی به اصول تبلیغات دینی رسانه ای بر اساس مبانی دینی و همراه با سند چشم انداز افق رسانه ملی است لذا نوشتار حاضر ابتدا به تبیین مبانی دینی و بعد،اصول تبلیغات دینی متکی بر آن مبانی خواهد پرداخت و پیش با توجه به اینکه تدوین اصول تبلیغات دینی رسانه ای در ساختار،چارچوب و بر پایه سند افق و چشم انداز رسانه ممکن خواهد بود،بر اساس سند ،اصول تبلیغات دینی رسانه ای ،استخراج خواهد شد روش تحقیق:روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق ،کتابخانه ای و روش پردازش اطلاعات توصیفی تحلیلی می باشد نتیجه گیری:این تحقیق با توجه به اصول تبلیغات دینی رسانه ای و نظر به سند چشم انداز افق رسانه ملی،هفت اصل تبلیغات دینی را در سطوح برنامه ریزی راهبردی ،کلان،عملیاتی و کاربردی ذکر می کند