نویسندگان:
مهدی زارع بهرام آبادی1 ، سیده زینت ساداتی پایین رودپشتی2 ، سیده نورجهان هاشمی3 ، پروانه عباسی4 .2آموزگار پایه سوم و پنجم دبستان منتظر قائم حیدرآباد
3آموزگار پایه چهارم دبستان منتظر قائم حیدرآباد
4مدیر و آموزگار پایه ششم دبستان منتظر قائم حیدرآباد
چکیده فارسی: قصص قرآنی دارای مفاهیم بلند انسانی هستند و خداوند در سوره مبارکه یوسف آیه ۳ آن را احسن القصص معرفی کرده است ازطرفی نقش قصه گویی در گفتار و رفتار دانش آموزان دبستانی انکارناپذیر است هدف ما در این مطالعه مرور مقالات معتبر در اینزمینه است تا اثر تربیتی قصص قرآنی را در گفتار و رفتار دانش آموزان دبستانی بررسی نماییم با توجه به مقالات مرور شده می تواننتیجه گیری کرد که قصص قرآنی اثر قابل توجهی در گفتار و رفتار دانش آموزان دبستانی دارد بر اساس مقالاتی که بررسی شد تاثیر مثبت چشم گیر داستان های قرآنی در ابعاد مختلف رشد دانش آموزان اثبات شد با توجه به مقالات ذکر شده، اثبات شد که قصه های قرآنی پتانسیل بالایی جهت بهبود فاکتور های تربیتی گفتار و رفتار دانش آنوزان دبستانی دارند با این وجود مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است به اتفاق در مورد شیوه ی قصه گویی سکوت کرده اند در حالی که روش بیان مطالب بسیار در نتایج مطالعات تاثیرگذار است و باید در این زمینه مطالعات بیشتری انجام شود مطالعاتی که از نظر حجم نمونه کافی باشد و نتایج خود را تا حد امکان از سوگرایی عاری کند که متاسفانه تا لحظه تحریر این مختصر این مهم حاصل نشده است امید است که با عنایات ذات اقدس اله با انجام این مهم گامی سترگ در زمینه رشد و تعالی فرزندان میهنمان برداشته شود