چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر اولویت بندی مهارت های رهبری حرفه ای مدیران مدارس شهرستان کوهدشت بر اساسمدل رهبری هزاره سوم بود جامعه آماری عبارت است از کارکنان معلمان، معاونان و مشاوران مدارس شهرستان کوهدشت که متشمل بر ۲۶۹۰ نفر می باشند در این پژوهش حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان ۲۶۰ نفر تعیین شد این تعداد نفرات با استفاده از روش نمونه گیری سهمیه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند نتایج نشان داد که داده های حاصل از آزمون فریدمن در بین مولفه های مهارت های رهبری حرفه ای مدیران مدارس شهرستان کوهدشت نشان از این دارد که با توجه به اینکه سطح معنی داری این آزمون که برابر با ۰/۰۰۱ بوده و کمتر از ۰/۰۱ است، میتوان گفت که بین رتبه میانگین شاخص های مهارت های رهبری حرفه ای مدیران مدارس شهرستان کوهدشتتفاوت معنی داری در سطح %۹۹ اطمینان وجود دارد و بالاترین رتبه را فهم کار تیمی دارد و پایین ترین رتبه مربوط بهارتباط شفاهی مدیر مدرسه می باشد