نویسندگان:
علی نقی اقدسی1 ، صفورا نریمانی2 ، علیرضا آرمند3 .2کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه و معلم مقطع ابتدایی شهر گهواره، شهرستان دالاهو
3کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی،دانشگاه پیام نور مرکز کرمانشاه و معلم مقطع ابتدایی شهر گهواره،شهرستان دالاهو
چکیده فارسی: بهره گیری از عنصر خودکار آمدی در توسعه دانش و به ویژه اشتراک دانش در بین آحاد جامعه به ویژه جامعه علمی و دانشی و به خصوص قشر معلمین از اهمیت بسزایی برخوردار است هدف از پژوهش حاضر بررسینقش خودکارامدی معلمان در توسعه اشتراک دانش در بین معلمین شهر کرمانشاه می باشد پژوهش حاضر ازبعد هدف، کاربردی و از منظر گردآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی است جامعه آماری شامل معلمین شهر کرمانشاه به تعداد ۴۰۰ میباشند و حجم نمونه به تعداد ۱۹۶ نفر انتخاب میشوند که به طور تصادفی در دسترس انتخاب شد ابزار گردآوری داده ها مشتمل بر دو پرسشنامه خودکارامدی و اشتراک دانش می باشد داده های گردآوری شده بر اساس آزمون رگرسیون در نرم افزار Spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است نتایج نشان داد که به طور کلی خودکار آمدی معلمان در توسعه اشتراک دانش تاثیر مثبت و معناداری دارد در واقع زمانی که معلمین در زمینه شغلی خود و اطلاعات متناسب از خودکار آمدی و خودجوشی متناسبیبرخوردار باشند این امر میتواند زمینه ساز توسعه صحیح دانش و اطلاعات شود و عملکرد کاری آنها را بهبودبخشد