نویسندگان:
مهناز مهرابی زاده هنرمند1 ، مرتضی حیدری2 ، راضیه نهتانی3 ، فاطمه ایمانی مقدم4 .2دکتری مشاوره، گروه مشاوره، دانشگاه فرهنگیان،تهران،ایران
3کارشناسی راهنمایی و مشاوره فرهنگیان ، مشهد ، ایران
4کارشناسی راهنمایی و مشاوره فرهنگیان ، مشهد ، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر مقایسه پدیدارشناختی کیفیت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان ودانشگاه فردوسی به همراه ارائه ی راهکاراست این پژوهش از حیث گردآوری داده ها پدیدارشناختی است و روش نمونه گیری آن به صورت هدفمند است جامعهآماری این پژوهش شامل دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان مشهد پردیس شهید هاشمی نژاد و دانشجویان دختر دانشگاهفردوسی در مقطع کارشناسی پیوسته است تعداد ۲۱ نفر از آنها به صورت هدفمند نمونه گیری شدند ابزارپژوهش،پرسشنامه کیفیت آموزشی بوده است که پس از تایید روایی وپایایی مورد استفاده قرار گرفت داده های حاصل از این پرسشنامه و داده های حاصل از مصاحبه نیمه ساختار یافته با استفاده از روش پدیدار شناسی مورد تحلیل وبررسی قرار گرفته اند نتایج نشان داد که به طور کلی، رضایت دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی از کیفیت آموزشی دانشگاه نسبت به رضایت دانشجویان دختر دانشگاهفرهنگیان بیشتر است