نویسندگان:
منصور سودانی1 ، اشکان رحیمی2 .2ناظر پروژه های راهسازی و کارشناس ارشد دانشگاه علوم تحقیقات تهران، ایران
چکیده فارسی: مدیریت کیفیت جامع یک شیوه و راهبرد مدیریتی است اساس این شیوه بر جمع آوری تمام فعالیت های سازمان در زمینه های مدیریت مالی، مدیریت استراتژی، مدیریت فروش و بازاریابی، طراحی و تولید، خدمات و … و تمرکز بر روی آن ها برای نیل به اهداف کلی سازمان و برآورده کردن نیاز مشتریان است مدیریت کیفیت جامع سازمان را مجموعه ای از فرآیندها می پندارد این رویکرد بر بهبود فرآیندها به وسیله اشتراک گذاری دانش و تجربه کارکنان سازمان تاکید دارد در نتیجه مدیریت کیفیت جامع یک هدف دارد آن هم انجام دادن کار درست در وهله اول است که موجب فراهم آوردن محصول با کیفیت برای مشتریان است که انجام این کار افزایش بهره وری و کاهش هزینه را در پی دارد این مطالعه و پژوهش به منظور بررسی نقش مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد سازمان ها صورت گرفته است که بصورت کتابخانه ای با استفاده از کتابها و مقالات فارسی و لاتین نگارش شده است نتایج پژوهش، حاکی از تاثیر روز افزون مدیریت کیفیت جامع بر بخشهای مختلف سازمانها است