نویسندگان:
اکرم لطفی سرجینی1 ، سمیه بین ابادی2 .2گروه طراحی پارچه و لباس، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی ، یزد، ایران
چکیده فارسی: رنگ همیشه در صنعت مد دارای اهمیت بوده و به زبان روزمره ما وارد شده است تا تصاویری از لباس های خاص مناسب موقعیت های خاص را به ذهن متبادر کند: لباس سیاه ؛ پیراهن سفید ؛ شلوارجین آبی ؛ کت و شلوار خاکستری چنین ارتباطاتی بین رنگ و لباس از مرزهای فرهنگی نیز عبور می کند ، بسیاری از عروسها در سراسر جهان بر برگزاری یک عروسی سفید اصرار دارند حتی اگر فرهنگ آنها شکل بسیار متفاوتی از لباس سنتی و کدهای رنگی را طلب کند هدف از این فصل معرفی رنگهای خاصی است که در ده ه های اخیر توسط صنعت مد به کار گرفته شده است و اینکه چرا طراحان خاص با امضاهای رنگ مرتبط هستند این تحقیق به روش توصیفی – تحلیلی انجام شده است چرا مد سریع به این سرعت پیشرفت کرده است؟ آیا این می تواند تقاضای روزافزون مصرف کننده باشد که توسط مشاهیر در سراسر جهان برانگیخته می شود ؟ نکته قابل توجه ، تغییرات در شیوه مصرف مد ، با ظهور خرده فروش آنلاین بسیاری از مصرف کنندگان جوان در حال مشاهده و خرید آنلاین مد ، عمدتا از دستگاه های تلفن همراه دستی هستند انتقال جزئیات دقیق محصول ، از جمله رنگ و الگو به چنین مصرف کنندگان ، برای طراحان و مارک ها از اهمیت اساسی برخوردار است