نویسندگان:
مهران سهراب زاده1 ، امیرحسین خلیلی2 .2کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شهیدمقصودی همدان ایران
چکیده فارسی: نظام آموزشی ما، در فرایند یاددهی یادگیری تکیه بیش از حد بر تکرار اطلاعات و انباشتن آنها در حافظه می باشد از اینمنظر، دانش آموز موفق فردی است که رفتار و عملکردش جامعه پسند و قابل پیش بینی باشد و نمره های بالا یی در واحدهای درسی کسب کند این فرایند ی ادگیری است که برای حفظ سیستم موجود و بازسازی شیوه ی متداول زندگی ، طرحریزی شده و نیازهای ثابت و مشخصی را پاسخگو می باشد نتیجه ی این فرایند، از بین رفتن روحیه ی کنجکاوی، کاوش،خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان است به طور اعم کل جامعه و به طور اخص نظام آموزش و پرورش نسبت به سرنوشتکودکان، رشد و تکامل موفقیت آمیز آنان و جایگاه آنها در جامعه علاقه مند و نگران است و انتظار دارد دانش آموزان درجوانب گوناگون، اعم از ابعاد شناختی و کسب مهارت و توانایی ها و نیز در ابعاد عاطفی و شخصیتی، آنچنان که باید پیشرفتو تعالی یابند