نویسندگان:
زهرا احمدی1 ، سمانه جلوند2 ، علی ابراهیمی نیا3 .1دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان قم
2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان قم
3عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات دانشگاه فرهنگیان قم
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی اشکالات دیرآموزان در فراگیری مهارتهای زبانی و ارائه راهبردهای کاربردی جهت رفع این اشکالات بود برای پاسخ به سوال پژوهشی از روش توصیفی تحلیلی بهره گرفته شد برای این منظور با استفاده از روش اسنادی و ابزار فیش برداری اطلاعات از منابع معتبر جمع آوری و دسته بندی شد یافته ها نشان میدهد استفاده از راهبردهای ،چند حسی مبتنی برهنر عینی ،بودن، جذاب سازی و تنوع بخشی در رفع اشکالات زبانی موثر است؛ در نتیجه هر چه این راهبردها بیشتر از سوی معلمان استفاده شود، موجب ارتقاء مهارتهای زبانی و عملکرد تحصیلی دیرآموزان خواهد شد