نویسندگان:
فریبا فرازی1 ، ندا یزدانی2 ، مریم شریف دوست3 ، یوسف گرجی4 .2کارشناس ارشد روان سنجی، گروه روانشناسی، واحد خمینی شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خمینی شهر،اصفهان، ایران
3استادیار، گروه ریاضی، واحد خمینی شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خمینی شهر، اصفهان، ایران
4استادیار، گروه روانشناسی، واحد خمینی شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خمینی شهر، اصفهان، ایران
چکیده فارسی: در پژوهش حاضر به بررسی اعتبار نسخه فارسی پرسشنامه عدم تحمل ناکامی هارینگتون ۲۰۰۵ در جامعه آماری دانش آموزان مقطع متو سطه دوم شهر ستان نجف آباد پرداخته شده ا ست روش نمونه گیری به صورت داوطلبانه و تصادفی میباشدکه از بین ۶۰۰ پرسشنامه تکمیل شده، ۴۹۹ پرسشنامه کامل انتخاب گردید ابزار پژوهش حاضر شامل پرسشنامه های عدم تحمل ناکامی هارینگتون و تاب آوری کارنر میباشند پرسشنامه ها به دلیل شرایط بیماری کرونا به صورت برخط و از طریق شبکه های مجازی توسط دانش آموزان تکمیل شده است اعتبار آزمون با روش روایی سازه انجام شده ا ست در این روش با ا ستفاده از آزمون تاب آوری، مقدار همبستگی دو آزمون برابر با ۲۲۸/۰ به دست آمد با توجه به حجم نمونه، رابطه ی معکوس معنادار و واگرا بین دو آزمون وجود داشت در روش تحلیل عاملی اکتشافی مورد ا ستفاده، تعداد ۹ عامل برا ساس دادههای پژوهش به دست آمد نتایج ن شان دهنده برخورداری آزمون از روایی و اعتبار مناسب میباشد