چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین نگرشهای والدین با شیوه فرزند پروری در دانش آموزان مدارس شیبکوه پرداخته شده است لذا از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری داده های تحقیق از نوع توصیفی ارزیابی است هدف از تحقیق کاربردی توسعه ی دانش کاربردی در یک زمینه ی خاص است جامعه آماری تحقیق مورد نظر تحقیق شامل کلیه دانش آموزان پسر و دختر مدارس شیبکوه همراه والدینشان که مجموعا ۲۷۰ نفر دانش آموز در سال تحصیلی ۴۰۱ ۴۰۰ مشغول به تحصیل بوده اند، با توجه به جامعه آماری حجم نمونه آماری در این تحقیق برابر با ۱۵۵ نفر از دانش آموزان پسر و دختر شیبکوه که براساس جدول مورگان و گرجسی ۱۹۷۰ در نظر گرفته شد و از طریق نمونه گیری طبقه ای متناسب و تصادفی ساده ۸۰ دانش آموز دختر و ۷۵ دانش آموز پسر به همراه والدینشان انتخاب شدند در پژوهش حاضر نیز به منظور دستیابی به مبانی اصولی پژوهش از آزمون سنجش نگرشهای فرزند پروری والدین و آزمون ارزیابی خلاقیت دانش آموزان توسط معلمان ،امامی ۱۳۹۵ بهره گرفته شده است در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از نمونه ها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است نتایج آنالیز واریانس چند متغیره رابطه ی بین نگرشهای والدین با شیوه فرزند پروری در دانش آموزان متوسطه نشان داد که بطور کلی رابطه معناداری در سطح ۰/۰۱ وجود دارد