نویسندگان:
فریده نصیری کناری1 ، زهرا محمدیان شایق2 .2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل ایران
چکیده فارسی: این مقاله با هدف شناسایی راهکارهایی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان و بهبود سرانه مطالعه کودکان مقطع ابتدایی و نقشی که معلمان در این حوزه ایفا میکنند انجام شد روش پژوهش حاضر از نوع مروری توصیفی می باشد و داده ها از طریق اسناد و منابع علمی و کتابخانه ای و به دست آمده اند یافتهها براساس تحقیق حاضر نشان می دهد که فواید کتابخوانی برای کودکانی که در سن رشد هستند بسیار زیاد است در نتیجه کودکان باید از سنین کودکی استعداد خود را بیابند و کتاب کمک میکند تا این رویکرد شکل بگیرد و مدارس و معلمان میتوانند در این امر نقش مهمی را ایفا کنند