نویسندگان:
محمد نریمانی1 ، آیدا رضائی عزیزآبادی2 ، افشین رضائی عزیزآبادی3 .2دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شهید صدوقی کرمانشاه
3کارشناس حسابداری، معلم مقطع ابتدایی شهرستان صحنه
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی راهکارهایی است که معلمان مقطع ابتدایی برای رواج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان خود می توانند استفاده کنند همچنین میزان اثرگذاری این راهکارها هم بررسی شد پژوهش از نوع کیفی بود که در آن اطلاعات از طریق مصاحبه با جمعی از معلمان مقطع ابتدایی جمع آوری شد نتایج پژوهش نشان می دهد که این راهکارها را می توان به سه دسته دینی، فرهنگی و اجتماعی تقسیم کرد که در این میان راهکارهای فرهنگی میزان اثر گذاری بیشتری نسبت به سایر راهکارها دارند در ضمن دسته بندی راهکارها مصادیقی هم برای هر دسته از آنها ذکر می شود که معلمان و کادر مدارس به عنوان افرادی که بعد از خانواده دانش آموزان بیشترین میزان تعامل را با آنها دارا هستند، مجریان خوبی برای این راهکارها می باشند با ارائه این راهکارها امید است گامی موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان برداشته شده باشد