نویسندگان:
کیارش فرتاش1 ، نازیلا اخوانی2 ، فاطمه رضانژاد3 ، زهرا رضانژاد4 .2کارشناسی ارشد علوم تربیتی دانشگاه آزاد
3کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد
4کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد
چکیده فارسی: در فضای تغییرات سریع، نوآوری فزاینده و تکثیر دانش، یادگیری مادام العمر یک آموزش مهم است و باید هدف واقعگرایانه تعیین گردد اگر مربیان قصد دارند دانش آموزان خود را در رشته های خود به روز نگه دارند، باید مهارتهای یادگیری مادام العمر در آنها توسعه یابد به دلیل نرخ رشد تصاعدی اطلاعات، دانش و مهارت قبل از کسب زمانی که به به تسلط می رسند، منسوخ می شوند همگام ماندن با نوآوری ها، تحقیقات، تکنیک ها و اطلاعات جدید، پیش نیاز تصمیم گیری موفق و حل مشکل در کار است این مقاله مروری بر روشهای آموزشی یادگیری مبتنی بر مسئله، یادگیری عمدی، آموزش متقابل، و کارآموزی شناختی که دانش آموزان را برای یادگیری مادام العمر آماده میکند، ارائه میکند استفاده از همکاری، تامل، استقلال دانش آموز، و فعالیتهای انگیزشی ذاتی، این روشهای آموزشی به دانش آموزان کمک میکند تا مهارتهای یادگیری فراشناختی و خودراهبری مورد نیاز برای رقابت در یک جو حرفه ای همیشه در حال تغییر را توسعه دهند