نویسندگان:
الهه وکیل زاده دیزجی1 ، حامد ممی زاده2 ، علیرضا اکبری3 ، مریم اکبری قبانکندی4 ، مسعود کریمی5 ، مهدیه عبدی6 .2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد
3کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد
4آموزگار شهرستان بناب
5دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد
6کارشناسی مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی: پرخاشگری در کودکان بخشی از مشکلات رفتاری کودک محسوب میشود این مشکلات در ارتباطات اجتماعی این کودکان تاثیرگذار هستند با آموزش مهارت های زندگی که مداخله ای تاثیرگذار در کودکان محسوب میشود، میتوان پرخاشگری در کودکان را کاهش داد مهارتهای زندگی توانایی هایی برای رفتار سازگارانه و مثبت است که انسان را قادر می سازد تا به طور موثر با خواسته ها و چالشهای زندگی مقابله کند مطالعه حاضر از نوع کتابخانه ای بود و از روش توصیفی تحلیلی بر تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش پرخاشگری در کودکان از مطالعات مختلف استفاده شده است با توجه به نتایج یافته های پژوهش پیشنهاد میگردد که آموزش مهارت های زندگی برای کاهش پرخاشگری کودکان استفاده گردد همچنین وزارت آموزش و پرورش آموزش مهارت های زندگی به معلمان و مشاوران دوره ابتدایی آموزش دهند تا از روش برای کاهش مشکلات رفتاری کودکان به خصوص کاهش پرخاشگری کودکان استفاده کنند