نویسندگان:
الهه وکیل زاده دیزجی1 ، مهدیه عبدی2 ، حامد ممی زاده3 ، علیرضا اکبری4 ، مریم اکبری قبانکندی5 ، مسعود کریمی6 .2کارشناسی مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور
3دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد
4کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد
5آموزگار شهرستان بناب
6دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد
چکیده فارسی: پرخاشگری در کودکان بخشی از مشکلات رفتاری کودک محسوب میشود این مشکلات در ارتباطات اجتماعی این کودکان تاثیرگذار هستند با آموزش مهارت های زندگی که مداخله ای تاثیرگذار در کودکان محسوب میشود، میتوان پرخاشگری در کودکان را کاهش داد مهارتهای زندگی توانایی هایی برای رفتار سازگارانه و مثبت است که انسان را قادر می سازد تا به طور موثر با خواسته ها و چالشهای زندگی مقابله کند مطالعه حاضر از نوع کتابخانه ای بود و از روش توصیفی تحلیلی بر تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش پرخاشگری در کودکان از مطالعات مختلف استفاده شده است با توجه به نتایج یافته های پژوهش پیشنهاد میگردد که آموزش مهارت های زندگی برای کاهش پرخاشگری کودکان استفاده گردد همچنین وزارت آموزش و پرورش آموزش مهارت های زندگی به معلمان و مشاوران دوره ابتدایی آموزش دهند تا از روش برای کاهش مشکلات رفتاری کودکان به خصوص کاهش پرخاشگری کودکان استفاده کنند