نویسندگان:
مجتبی جهانشاهی نسب1 ، زهرا زبیری سرجوئیه2 ، رباب خلیلی3 ، فرزاد تقیانی4 ، عاطفه مزارعی5 ، محمد دهقانی دشتابی6 .2آموزگار ابتدایی شهرستان بندرعباس
3دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد
4دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی
5آموزگار ابتدایی شهرستان هندیجان
6آموزگار کودکان استثنائی شهرستان کرمان
چکیده فارسی: هدف این مطالعه بررسی جامع خشونت در مدارس به لحاظ ماهیت، عواقب، و راهکارهای پیشگیری از وقوع آن با توانمند سازی مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان همسو با آگاه سازی جامعه میباشد خشونت مدرسه هر نوع تجاوز فیزیکی، روانی، کلامی ویا جنسی در بین دانش آموزان، معلمان و یا پرسنل مدرسه نسبت به دانش آموز است خشونت مدرسه ای گسترده است، در همه کشور ها رخ می دهد و تعداد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان راتحت تاثیر قرار می دهد خشونت بیشتر توسط همسالان انجام می شود، اما در برخی موارد توسط معلمان و سایر کارکنان مدرسه انجام می شود مطالعه حاضر از نوع توصیفی تحلیلی است و پس از بررسی مفاهیم با ارائه نتایج به پیشنهادات کاربردی پرداخته شده است روش تحقیق حاضر توصیفی و روش گردآوری اطلاعات آن، کتابخانه ای است بدین صورت که از منابع کتابخانه ای نظیر: کتاب، مقاله، منابع خارجی و و آموخته های محقق استفاده شده است