نویسندگان:
هدی ملک زاده1 ، لیلا کریمی اصل2 ، زینب کریمی اصل3 .2لیسانس معارف اسلامی دانشگاه آزاد ایذه دبیر معارف شهرستان ایذه
3لیسانس پژوهشگری علوم اجتماعی دانشگاه ایلام
چکیده فارسی: یکی از مهم ترین اهداف آموزش و پروش، که در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده تقویت هویت دینی دانش آموزان با استناد بر تعالیم و معارف دینی و اسلامی میباشد که این مهم بیشتر بر روی دوش معلمان معارف اسلامی میباشد لذا با دانستن این موضوع این پژوهش با هدف بررسی نقش اخلاق معلمان معارف اسلامی و میزان تاثیر پذیری آن بر فراگیری معارف توسط دانش آموزان بپردازد محقق در این پژوهش علاوه بر تعیین و تعریف اخلاق حرفه ای و اسلامی از منظر دانشگاهیان و اسلام از روش کتابخانه ای با اجرایی پرسشنامه ای خودساخته که به تایید متخصصین اهل فن رسیده به روش میدانی میزان تاثیرپذیری را آزمایش کرده است جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان و معلمان معارف شهرستان ایذه بوده که به صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای ۰۱۲ نفر دانش آموز از سه مدرسه با ۳ معلم انتخاب شدند که نتایج حاصل این پژوهش نشان داد که خوش اخلاقی معلم و همچنین صداقت و آراستگی بیشتر از عوامل دیگر در فراگیری و الگوپذیری دانش آموزان موثر است