نویسندگان:
محمد کارآموز1 ، امینه فیروزسنگری2 ، محمدمهدی آجیلیان مافوق3 .2دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشکده ی الهیات دانشگاه شیراز
3عضو هیئت علمی دانشکده ی الهیات دانشگاه شیراز
چکیده فارسی: امام علی ع به شیوه ی تقابلهای دوگانه یکسری اصول و روش های تربیتی را در نامه ۳۱ به امام حسن ع توصیه نموده اند توجه به این توصیه ها، با نگاه ساختارگرایانه و پساساختارگرایانه با تکیه بر این نامه، موضوع اصلی این پژوهش است در این مقاله به دنبال پاسخ به چیستی جایگاه رویکرد تربیتی نامه مذکور و مشخص نمودن جنبه های روساختی، ژرف ساختی و شالوده شکنانه آن می باشیم براساس نتایج این پژوهش، مسائلی چون جایگاه ویژه تربیت اسلامی با روش های خاص در نامه سی و یکم به اثبات رسید و مشخص گردید که توصیه های حضرت در آن مبتنی بر تقابل های دوگانه می باشد