نویسندگان:
محدثه قربانی1 ، زهرا الف استوار2 ، مهدی زیرک3 .2دانشجو کارشناسی ارشد علوم تربیتی ، گرایش مدیریت آموزشی ،دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد واحد مشهد ایران، مشهد
3عضو هیات علمی گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد مشهد ایران، مشهد
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی با نقش میانجی یادگیری مشارکتی مورد مطالعه : معلمین دوره اول ابتدایی ناحیه ۷ شهر مشهد است این تحقیق کاربردی به روش توصیفی پیمایشی از شاخه مطالعات میدانی انجام شده است با توجه به این که معلمین در فرهنگ و آموزش کشور نقش بسزایی دارند و می توانند تاثیر شگرفی در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور داشته باشند، لذا معلمین دوره اول ابتدایی ناحیه ۷ شهر مشهد جامعه آماری تحقیق حاضر قرار می گیرند که تعداد آنان ۴۶۳ نفر می باشد با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه ۲۵۹ نفر برآورد شد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده به توزیع و تکمیل پرسشنامه در بین معلمین پرداخته می شود با توجه به متغیرهای پژوهش ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه استاندارد است که روایی و پایایی آن تست شده است آزمون فرضیه ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش رگرسیون چند متغیره و از نرم افزارهایSPSS و PLS استفاده شده است روش پژوهش از نوع الگوی ساختاری؛ تحلیل مسیر می باشد نتیجه تحلیل مسیر بیانگر این است که مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی و یادگیری مشارکتی معلمین دوره اول ابتدایی ناحیه ۷ شهر مشهد تاثیر مثبت و معنادار دارد یادگیری مشارکتی بر خلاقیت سازمانی معلمین دوره اول ابتدایی ناحیه ۷ شهر مشهد تاثیر مثبت و معنادار دارد مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی با نقش میانجی یادگیری مشارکتی معلمین دوره اول ابتدایی ناحیه ۷ شهر مشهد تاثیر مثبت و معنادار دارد