نویسندگان:
آمنه راغب زاده1 ، رضا اسدی2 ، محمد ایدی3 .2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – مدیریت استراتژیک
3استادیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام
چکیده فارسی: تحقیق حاضر از نوع آمیخته کیفی – کمی و لحاظ هدف کاربردی و در زمره تحقیقات توصیفی – پیمایشی میباشد و هدف اصلی آن شناسایی عوامل موثر بر تمایل مصرف کنندگان به خرید کالاهای ایرانی در شرایط سخت اقتصادی آرایشی – بهداشتی در شهر بوشهر میباشد روش انجام این پژوهش در بخش کیفی تحلیل محتوا و جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی شامل خبرگان ، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان لوازم آرایشی – بهداشتی میباشد که تعداد نمونه آنها در انجام امر مصاحبه ۲۰نفر میباشد در بخش کمی تعداد مصرف کنندگان نامحدود بوده لذا تعداد ۳۸۴مورد را به عنوان نمونه بصورت تصادفی انتخاب میکنیم ابزار مورد استفاده در بخش کیفی مصاحبه و در بخش کمی پرسشنامه بوده است روایی و پایایی در هر دو بخش کمی و کیفی انجام گرفته و در بخش کمی از نرم افزار spss جهت آزمون های آماری استفاده شده است و در نهایت محقق عواملی را موثر برتمایل مصرف کنندگان به خرید کالاهای ایرانی در شرایط سخت شناسایی نموده و آنها را رتبه بندی کرده است