نویسندگان:
مجتبی نادری1 ، وحید حسن زاده2 ، وحید سیاحیان دهکردی3 .1دکتری مدیریت راهبردی دانش دانشگاه عالی دفاع ملی و استاد دانشگاه تهران
2کارشناسی ارشد حقوق خصوصی
3دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، گرایش مدیریت سیستم بهره وری ، دانشگاه آزاد نجف آباد
چکیده فارسی: امروزه سازمانها به این باور رسیده اند که تنها با تکرار خرید مشتری است که می توانند به سودآوری خود در دراز مدت امیدوار باشند بازاریابی سنتی در حال مرگ نیست بلکه مرده است ، علم بازاریابی همواره متاثر از فنآوری های عصر خود بوده و سعی نموده از این ابزارهای تکنولوژیکی به نحوی در راستای دستیابی به اهداف خود استفاده نماید هدف مقاله حاضر بررسی و مطالعه بازاریابی الکترونیکی در صنعت بیمه است که با استفاده از روش کتابخانه ای به بررسی نظرات صاحبنظران در این عرصه می پردازد نتیجه نشان میدهد که استفاده از بازاریابی الکترونیکی موجب کاهش چشمگیر هزینه های معاملاتی، دسترسی آسان به اطلاعات،افزایش درصد فروش، بالارفتن قدرت انتخاب مصرف کنندگان، کاهش و حذف محدودیتهای بازار، افزایش تعداد عرضه کنندگان کالاها و در نهایت افزایش توان رقابت و رقابتی شدن بنگاه ها، بخشها واقتصاد ملی می شود اثر بخشی و کارایی بازاریابی الکترونیکی در بخشهای مختلف اقتصاد الکترونیکی همانند بانکداری الکترونیکی، گمرک الکترونیکی، بورس الکترونیکی و …موجب پیدایش تحولات عمدهای هم در نگرشها و هم در روشهای ارائه خدمات در صنعت بیمه شده است