نویسندگان:
مهدی صادقیان سورکی1 ، سوگل شهیدی2 ، امیرحسین شهیدی3 .2دانشجوی کارشناسی مدیریت گردشگری دانشگاه یزد ، یزد ، ایران
3دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی؛ واحد یزد ، ایران
چکیده فارسی: امروزه در بسیاری از کشورها، در رابطه با موضوع برندسازی شهری تلاش های زیاد و سرمایه گذاری های کلانی برای ایجاد برندهای قدرتمند شهری انجام می گیرد؛ به این دلیل که برندسازی شهری می تواند منجر به ایجاد جذابیت ها و پتانسیل ها و نیز افزایش ارزش دارایی های آن شهر شود بنابراین هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه مدیریت و حقوق در برندسازی شهر یزد می باشد و در صدد پاسخ گویی به این پرسش است که مدیریت شهری و حقوق چه تاثیری می توانند بر برندسازی شهر داشته باشند؟ روش تحقیق در این پژوهش توصیفی تحلیلی است و اطلاعات به صورت کتابخانه ای و اسنادی جمع آوری گردیدند نتایج تحقیق نشان داد که برای برندسازی شهری، مدیران شهری نیازمند کشف درک عمومی از شهر خود و همچنین تدوین راهکار مناسب برای مدیریت شهری هستند در حال حاضر در ایران برندسازی شهری به صورت ثابت و مشخص نیست و این موجب شده تا مدیران شهری و سیاستگذاران حوزه های مختلف بدون برنامه و سازوکار خاصی عمل کنند و یا حتی دست به اقدامات مستقل و متضاد و مغایر باهم بزنند حرکت شهرها در مسیر برندسازی منوط به استفاده از تمام امکانات و پتانسیل های محیطی و انسانی آنهاست و تمرکز بر بسترهای شکل گیری مدیریت شهری خوب می تواند این فرآیند را تسهیل کند که در این راستا می توان از راهبرد مدیریت یکپارچه بهره برد که هدف آن یکپارچگی سیاست گذاری مشترک مدیران شهری و مدیران سازمان گردشگری در جهت وحدت اهداف بازاریابی و تبلیغاتی مناسب در نمادهای شهری در قالب چارچوب های قانونی عادلانه ، اجرای دقیق ، برابر و بی طرفانه آن می باشد