نویسندگان:
جعفر جهانی1 ، مهدی شعبان شهریاری2 .2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه فاران مهر دانش
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و عملکردی با موفقیت شغلی مدیران مدارس شهر تهران است در واقع اجرا بزرگ ترین مسالهء مطرح نشده در مدیریت امروز است و نبود آن بزرگ ترین مانع موفقیت و بیش تر ناکامی هایی است که به اشتباه به گردن علل دیگر گذاشته می شود بدین منظور از بین مدیران مدارس شاغل در مناطق ۱۹گانه شهر تهران، ۱۹۰ نفر ۱۰۵ مرد و ۸۵زن به صورت تصادفی انتخاب شدند ابزارهای گردآوری داده ها شامل پرسشنامه شخصیتی آیزنک، پرسشنامه خودکارآمدی عمومی GSE‐۱۰ و پرسشنامه موفقیت شغلی ۱۴۰۰ بود داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام تحلیل شد نتایج نشان داد بین برونگرایی مدیران با موفقیت شغلی، روابط انسانی و رضایت کارکنان رابطه مثبت و معنی داری در سطح P<۰/۰۱ وجود دارد و بین درونگرایی مدیران با موفقیت شغلی، انگیزش شغلی و خلاقیت و حل مساله رابطه مثبت و معنی داری در سطح P<۰/۰۱ وجود دارد بین خودکارآمدی مدیران با موفقیت شغلی و مولفه های آنان رعملکرد مدیریت رابطه مثبت و معنی داری در سطح P<۰/۰۱ وجود دارد نتایج رگرسیون گام به گام مشخص کرد که برونگرایی و توانستند حدود ۲۶ درصد واریانس موفقیت شغلی را تبیین کنند