نویسندگان:
عاطفه اهرابی1 ، فهیمه جهان وطن2 ، فاطمه تقی زاده3 ، فاطمه جعفری کلیبر4 .1دانشجومعلم رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تبریز
2دانشجومعلم رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تبریز
3دانشجومعلم رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تبریز
4دکتری زبان و ادبیات فارسی مدرس دانشگاه فرهنگیان تبریز
چکیده فارسی: برنامه ریزان درسی طی سه دهه گذشته توجه خاصی به این پرسش داشته اند که چه چیز باید در مدارس تدریس شود به ویژه در جستجوی پاسخهای مناسبی برای پرسشهایی از این قبیل بوده اند: چه مباحث و موضوعهایی در دروس مختلف باید تدریس شود؟ برای دانش آموزان و دانشجویان چه نوع مواد و وسایل آموزشی و توسط چه کسانی باید آماده شود؟ به طور خلاصه در مورد تصمیمات مربوط به برنامه درسی مدارس، توجه بسیاری معطوف شده است دانشگاه ها به عرضه دروسی درباره برنامه ریزی درسی در دوره های لیسانس پرداخته اند، و انتشار مجلات علمی تخصصی در ارتباط با این موضوع آغاز گردیده است حجم مطاب منتشرشده درباره برنامه ریزی درسی در سه دهه گذشته به نسبت چند برابر، افزایش یافته است