نویسندگان:
رضا نادری کیا1 ، فرزانه نظری زاده2 .1دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی دانشگاه علوم تحقیقات تهران
2دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی دانشگاه شهید بهشتی
چکیده فارسی: اصولا هر نوع تصمیم در سازمان ها می تواند بر کارکنان، همکاران، مشتریان، مالکان و سایر ذینفعان تاثیر گذار باشد در حالی که تحقیقات در زمینه اخلاق در بازاریابی، حسابداری، مدیریت و سایر زمینه های عملکردی سازمان ها بسیار توسعه یافته، تحقیقات در مورد مسائل اخلاقی در عملیات سازمان ها نسبت توسعه نیافته است و ضرورت دارد که به آن پرداخته شود تحقیقات اخلاقی در زمینه عملیات بیشتر به عنوان اخلاق تجاری شناخته می شوند این مطالعه برخی از موانع احتمالی را در تصمیم گیری های اخلاقی به ویژه در زمینه عملیات یک سازمان بررسی می کند تا با آگاهی از این موانع مدیران و سایر ذینفعان بتوانند از چالش ها، فرصت هایی را برای افزایش بهره وری و رعایت اصول اخلاقی در سازمان ایجاد نمایند