نویسندگان:
احمد عربی جونقانی1 ، سیده پوران جابری2 .1دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
2دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان، دبیر آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری
چکیده فارسی: یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود ضعف یادگیری در آنان است که منجر به افتتحصیلی، کاهش اعتماد به نفس و ترک تحصیل آنها می شود و لطمه های جبران ناپذیری از نظر روانی واقتصادی به کودک و خانواده و نظام آموزش و پرورش کشور وارد خواهد کرد از آنجا که دانش آموزان مبتلا بهضعف یادگیری، جز بچه های در معرض خطر و شکننده محسوب می شوند، آموزش و پرورش باید از اینافراد پشتیبانی کند همچنین نظام اجتماعی نیز باید از آنان حمایت و مراقبت کند برای کاهش آمار بالایمبتلایان به این اختلالات و عوارض جانبی، ضرورت دارد معلمان با این اختلالات آشنایی پیدا کنند نتایج نشانداد معلمان با رودررویی وتبادل نظر دانش آموز قوی با ضعیف و همچنین تهیه فرم معلم ساخته، نظارتخانواده بر امور درسی فرزندشان می توانند تا حدودی از افت تحصیلی دانش آموزان پیش گیری کنند