نویسندگان:
احمد عربی جونقانی1 ، الهام نظری کاجی2 .1دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
2دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان، دبیر آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری
چکیده فارسی: این تحقیق با هدف بررسی افزایش استفاده از مولفه های موفقیت و اثر بخشی آنها در یادگیری آموزشالکترونیکی برنامه درسی دوره متوسطه بود در این پژوهش با استفاده از روش اقدام پژوهی داده ها جمع آوریشدند یادگیری الکترونیکی دارای محدودیت های زمانی و مکانی نیست و یادگیرندگان سرعت یادگیری خود راخودشان تنظیم می کنند شاید به همین علت است که برخی عامل اصلی پیشرفت تحصیلی را خود فناوری تلقینمی کنند بلکه به خاطر فضایی است که فناوری خلق می کند نتایج نشان داد استفاده از کانال های درسی واموزش صحیح و مناسب برای استفاده از فضای اینترنت باید تحت رهبری و مدیریت معلم در جهت بهبودیادگیری دانش آموزان انجام گیرد