نویسندگان:
آیسودا سامانی پور1 ، زهرا شهبازی2 ، جعفر عموزاده3 ، فرانه فرجی4 .1دانشجوی دانشگاه فرهنگیان
2دانشجوی دانشگاه فرهنگیان
3دکترای تخصصی مدیریت آموزشی، مدرس دانشگاه فرهنگیان
4دانشجوی دانشگاه فرهنگیان
چکیده فارسی: هدف این پژوهش تاثیر سواد برنامه ریزی درسی بر عملکرد شغلی معلمان ابتدایی است روش پژوهش ازنوع توصیفی همبستگی می باشد جامعه آماری پژوهش حاضر معلمان دوره ابتدایی دولتی شهرستان هشتگردمی باشد برای برآورد حجم نمونه، از فرمول کوکران استفاده شد که تعداد ۵۰ معلم به عنوان گروه نمونهانتخاب شدند روش نمونه گیری در این پژوهش نمونه گیری خوشه ای تصادفی می باشد برای بررسیفرضیات پژوهش مطابق با اهداف تحقیق از دو پرسشنامه استفاده شده است جهت بررسی سطح سواد برنامهریزی درسی معلمان از پرسشنامه ۱۲ گویه ای محقق ساخته استفاده شده و جهت بررسی سطح عملکردشغلی نیز از پرسشنامه استاندارد پاترسون ۱۹۹۳ ۱۵ گویه ای استفاده گردید داده های حاصل ازپرسشنامه با استفاده از روش رگرسیون خطی با استفاده از نرم افزار SPSS ۲۲ تجزیه و تحلیل شدند نتایجحاصل از این تحقیق نشان داد که بر اساس آزمون رگرسیون فرضیه ها، ارزشیابی مناسب بر عملکرد شغلیمعلمان تاثیر دارد، روش تدریس بر عملکرد شغلی معلمان تاثیر دارد و همچنین محتوا بر عملکرد شغلیمعلمان تاثیر دارد، در نتیجه فرضیه اصلی پژوهش تایید گردید