نویسندگان:
نجمه انصاری1 ، صفرعلی عارف خانی2 .1دکترای علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد قسا
2دانشجوی دکترای فلسفه و کلام دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی
چکیده فارسی: اولین و مهمترین مسئله در امر هدایت نوجوان و جوان شناخت و یا آگاهی از مقتضیات سنی آنهاست که دریابیم چه می گوید و چه می خواهد و از آنجا که همه ی روانشناسان بین بلوغ و جهش ناگهانی احساسات مذهبی رابطه ای قائل شده اند در این مقاله سعی بر این شده است که روش هایی برای تدریس موثر در آموزش الهیات یا درس دین و زندگی در مقطع متوسطه ی دوم ارائه شود زیرا یکی از درس های مهم و اساسی در این دوره ی سنی درس دین و زندگی است که هم زبان دین ماست و هم آموزه ها و مفاهیم و مطالب این کتاب اگر در این سن به خوبی به دانش آموزان آموزش داده شود زندگی دنیوی و اخروی آنان دگرگون خواهد شد و جامعه و شهر آنان، مدینه ی فاضله و شهر آرمانی خواهد شد در این پژوهش با استفاده از روش توصیفی تحلیلی به اصول و راهبردهای موثر در آموزش الهیات پرداخته ایم