نویسندگان:
معصومه علیشاهی1 ، رویا جماالدین2 ، محمدرسول محمودی3 ، زینب چیره نژادیان4 ، مهشاد قلی پور5 .1۱ دکترای تخصصی زیست شنسی دانشگاه آزاد تهران شمال و مراقب سلامت منطقه ۱۹ تهران
2۲ کارشناسی روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اهواز
3۳ دبیر ادبیات فارسی شهرستان آبادان
4۴ کارشناسی مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور گچساران
5۵ مراقب سلامت منطقه ۱۹ تهران
چکیده فارسی: در آغاز قرن بیست و یکم، سلامت جسمی و روانی تعداد قابل توجهی از دانش آموزان ابتدایی در هر کشوری در جهان به خطر افتاده است گرسنگی، سوء تغذیه، کمبود ریزمغذی ها، عفونت های انگلی، سوء مصرف مواد مخدر و الکل، خشونت و آسیب، سلامت و زندگی دانش آموزان ابتدایی را تهدید می کند اما می توان این شرایط و رفتارها را با آموزش و برنامه های بهداشتی در مدارس بهبود بخشید مطالعات مختلف نشان داده است که آموزش سلامت مبتنی بر مهارت کمک قابل توجهی به رشد سالم دانش آموزان ابتدایی می کند و تاثیر مثبتی بر رفتارهای مهم سلامت آنها دارد بنابراین لازم و ضروری است که برنامه های آموزشی سلامت محور از جمله برنامه آموزش سلامت مبتنی بر مهارت های زندگی در آموزش مدارس قرار گیرد و برای ارتقای سلامت جسمی و روانی به دانش آموزان ابتدایی آموزش های لازم در این زمینه آموزش داده شود