نویسندگان:
سمانه پارس پور1 ، مرضیه بهرامی2 ، طیبه هوشیاری3 ، فرزانه فتحی4 ، زلیخا درخشنده5 .1۱ آموزگار اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
2۲ آموزگار اداره آموزش و پرورش شهرستان گچساران
3آموزگار اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
4آموزگار اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
5آموزگار اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
چکیده فارسی: خلاقیت از جمله موضوعاتی است که امروزه به عنوان یک علم، مورد توجه متخصصان زمینه های مختلف از جمله تعلیم و تربیت، روانشناسان و متخصصان آموزش و پرورش قرار گرفته است تربیت افراد خلاق و نوآور یکی از اهداف سیستم های آموزشی و پرورشی است برای جامعه نیز ، وجود افراد خلاق امری حیاتی و موجب پیشرفت است بنابراین، لازم است این موضوع مورد توجه معلمان و کارشناسان تعلیم و تربیت قرار گیرد از آن جا که خلاقیت امری آموختنی است، می توان با ایجاد شرایط و امکانات لازم، به پرورش دانش آموزان خلاقی دست یافت معلمان در شکوفایی خلاقیت دانش آموزان نقش کلیدی را بر عهده دارند و با بهره گیری از انواع روشهای خلاق امکان ظهور خلاقیت در دانش آموزان را فراهم می سازند این مقاله شیوه های تدریس که موجب آفرینش خلاقیت می شود را مورد بررسی قرار می دهد در این مقاله خلاقیت و یادگیری تشریح شده است پس از آن ضرورت پرورش خلاقیت در دانش آموزان و عوامل آموزشگاهی موثر در خلاقیت بیان شده و در ادامه روشهایی که به کارگیری آن ها باعث پرورش خلاقیت می شوند مورد بررسی قرارگرفته است یافته های این مقاله نشان می دهد که سوق دادن دانش آموزان و متمایل کردن آن ها به تحقیق و پژوهش، می تواند در شکوفایی خلاقیت آن ها نقش داشته باشد