نویسندگان:
محسن ایرانی1 ، مهدی معلمی2 ، نرگس مفیدی پور3 ، گل محمد بامری4 .1۱ کارشناسی علوم اجتماعی
2۲ کارشناسی دبیری ریاضی
3۳ کارشناسی آموزش ابتدایی
4۴ کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی
چکیده فارسی: در سال های اخیر آموزش مجازی به عنوان یکی از کاربردهای مهم فناوری های جدید اطلاعات و ارتباطات در جهان مطرح و فعالیت های گسترده ای را در این راستا آغاز گردیده است با توجه به تغییرات سریعی که در محیط پیرامون در حال شکل گیری است، اجرای نظام های مجازی به منظور ارائه خدمات و فن آوری های جدید در زمینه ی تدریس و یادگیری به صورت یک نیاز اساسی مطرح شده است اگر جنبه های رشد توانایی و مهارت ها هوش درون فردی و برون فردی و سایر ابعاد هوشی از نظر گاردنر در تولید محتوای آموزش مجازی مورد توجه قرار گیرد طبیعتا علاقه و رضایت را در کاربران آموزشی تقویت می کند و به تبع آن ،یادگیری در مسیر پیشرفت، فرآیندی دست یافتنی تر خواهد شد در نهایت آموزش مجازی فرصتی را برای یادگیری عمیق تر فراهم می کند و به دنبال آن فرآیند یاددهی یادگیری با کمک روش های نوین میتواند بازدهی بیشتری را داشته باشد