نویسندگان:
الهام ارجمندکیان1 ، عیسی امیرپور2 ، مریم برفر3 ، عادل سجادی نیکو4 ، معصومه مختاری چکانی5 .1۱ آموزگار ابتدایی ناحیه ۳ کرج
2۲ آموزگار ابتدایی شهرستان لنده
3۳ آموزگار مدارس استثنایی شهرستان دزفول
4۴ آموزگار ابتدایی شهرستان بهمئی
5۵ کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد شهرستان دورود
چکیده فارسی: نوشتن یک کار پیچیده است که برای یادگیری حیاتی است و معمولا در سال های اولیه زندگی به دست می آید «ناراحتی» و «اختلال یادگیری خاص در بیان نوشتاری» اصطلاحاتی هستند که برای توصیف آن دسته از افرادی استفاده می شوند که علیرغم قرار گرفتن در معرض آموزش کافی، توانایی نوشتن را با سطح شناختی و سن خود نشان می دهند دیسگرافیا می تواند با علائم مختلفی در سنین مختلف ظاهر شود نظریه های مختلفی در مورد مکانیسم های دیسگرافی ارائه شده است دیسگرافیا به خوبی درک نشده است و اغلب تشخیص داده نمی شود این بیماری دارای میزان بالایی از عوارض همراه با سایر اختلالات یادگیری و روانپزشکی است تشخیص و درمان نارسایی نگاری و اختلالات یادگیری خاص معمولا در اطراف سیستم آموزشی متمرکز است با این حال، متخصص اطفال می تواند نقش مهمی در نظارت و ارزیابی بیماری های همراه و همچنین ارائه راهنمایی و پشتیبانی داشته باشد