نویسندگان:
سمیه ربانی1 ، سمانه کریمی2 ، امینه سواری3 ، سمیه تیموری4 ، سعید میرزائی5 .1۱ کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
2۲ کارشناسی روانشناسی عمومی دانشگاه پیام نور بابل
3۳ آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۱ اهواز
4۴ کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
5۵ آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش عشایری استان لرستان
چکیده فارسی: یادگیری معکوس در حالی که اغلب به طور ساده به عنوان کار مدرسه در خانه و کار در خانه در مدرسه تعریف می شود، یادگیری معکوس رویکردی است که به معلمان اجازه می دهد تا یک روش یا روش شناسی های مختلف را در کلاس های درس خود پیاده کنند یادگیری معکوس ، یک آموزش دانش آموز محور که در آن سخنرانی به محیط آنلاین منتقل می شود و زمان کلاس صرف درگیر شدن در تجربیات یادگیری فعال می شود در این مطالعه با بررسی کتابخانه ای پس از بحث در مورد تعاریف و تاریخچه یادگیری معکوس، به ارکان و اصول یادگیری معکوس می پردازد تا معلمان و مربیان مدارس با درک روشتی از مزایا و معایب این روش یادگیری را آگاهانه انتخاب کنند و راهنمایی ها و نکات لازم برای یادگیری معکوس را نیز ارائه داده است تا برای اجرای موفق این روش متفاوت و مدرن در دستیابی به اهداف یاددهی یادگیری مدنظر کمک کننده باشد و از مزایای این روش بهتر استفاده کنند و معایب آن را تا حد امکان کاهش داد