نویسندگان:
ایمان جوکار1 ، اسماعیل حاجی زاده2 ، مریم تمییمی3 .1دبیران اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان
2دبیران اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان
3دبیران اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان
چکیده فارسی: یادگیری تلفیقی برای کمک به ارائه اطلاعات به مربیان در مورد چگونگی توسعه سبک های آموزش مناسب و ترجیحات مطابق با نیازهای آموزش دانش آموزان دانش آموز در مورد چگونگی ارائه فرصت های عملی و واقع بینانه آگاهی دارد که یکی از آنها با ترکیب برخی از بهترین جنبه های یادگیری مرسوم چهره به چهره و یادگیری و ارتباطات مبتنی بر فناوری اطلاعات به صورت آنلاین انجام می شود از کلاس های حضوری می توان برای مشارکت دادن دانش آموزان در تجربیات تعاملی استفاده کرد، در حالی که کلاس های آنلاین به مربیان برای محتوای چندرسانه ای غنی از شرکت کنندگان با دانش در هر زمان و در هر مکانی تا زمانی که دسترسی به اینترنت در دسترس است، ارائه می دهند ادغام نظرات به این دو شکل یادگیری، یادگیری تلفیقی می گویند یادگیری تلفیقی، از ترکیب دوره های یادگیریی آفلاین و یادگیری آنلاین شکل می گیرد، که عملا فراگیران فرصت استفاده از هر دو بستر آفلاین و آنلاین را پیدا می کنند از مهمترین مزایای یادگیری تلفیقی می توان به این مورد اشاره کرد که دانش آموزان و یا فراگیران می توانند در دنیای حقیقی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و با هم در تعامل باشند چون در دنیای آموزش الکترونیکی امکان برقرار ارتباط حقیقی وجود ندارد و دانش آموزان، تنها با کمک ابزارهایی که در بستر وب وجود دارد می توانند با یکدیگر در تعامل باشند