نویسندگان:
کافی جاودانپور1 ، سودابه علیزاده منصوراباد2 ، ابراهیم رستار3 ، ناهید امینی4 ، حلیمه جاودان پور5 .1۱ کارشناسی دبیری تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان
2۲ دبیر مدارس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد
3۳ کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
4۴ کارشناسی الهیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
5۵ کارشناسی امور تربیتی متوسطه دانشگاه فرهنگیان یاسوج
چکیده فارسی: مشکل انضباطی دانش آموز الگوی ثابتی از رفتار ضد اجتماعی از خود نشان داده است که در روند آموزشی اختلال ایجاد می کند تعریف می شود رفتار نامناسب دانش آموز ممکن است به شکل آزار کلامی یا فیزیکی دیگران، خصومت با اعضای جامعه مدرسه، یا رفتار مخرب در کلاس های درس یا هر منطقه دیگری از محوطه مدرسه باشد القای خود انضباطی برای پیگیری سیستماتیک یادگیری مهم است این مطالعه با هدف بررسی مشکلات انضباطی در دانش آموزان و اقدامات معلمان در خصوص مشکلات انضباطی دانش آموزان از روش کتابخانه ای و مرور مقالات کار شده در این زمینه انجام شد برای مجازات دانش آموزان از تنبیه هات که شامل به کارگیری یک محرک مضر یا دردناک است که مشکلات و عوارض جانبی منفی برای کودک ایجاد می کند، استفاده می شود تنبیه های بدنی به شدت کرامت انسانی کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد پیشنهاد می شود به جای استفاده از تنبیه تکنیک های پیشگیری، اصلاح و کنترل رفتارهای نادرست و درمان جایگزین شود فرصت های ایجاد ارتباط موثر با بزرگسالان ، همراه با برنامه درسی، از مشکلات انضباطی می کاهد نظم و انضباط عادلانه، اصلاحی و شامل ایجاد رابطه درمانی با دانش آموزان، احتمال مشکلات بعدی را کاهش می دهد