نویسندگان:
خدیجه حسین پور1 ، افسانه محمدی اصل2 ، شهین صفرزاده3 ، رقیه غلام پورفرد4 ، سهیلا افشار5 .1آموزگاران ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان بهارستان
2آموزگاران ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان بهارستان
3آموزگاران ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان بهارستان
4آموزگاران ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان بهارستان
5آموزگاران ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان بهارستان
چکیده فارسی: اختلال یادگیری یک اختلال رشدی است که از سنین ابتدایی مدرسه در دانش آموز شروع می شود، اگرچه ممکن است تا سال ها بعد تشخیص داده نشود این اختلالات شامل مشکلات مداوم و یادگیری مهارت های کلیدی تحصیلی، از جمله خواندن، نوشتن، و ریاضی است این مقاله تلاش می کند تا درکی از اختلالات یادگیری برای خوانندگان به ویژه مربیان و معلمان دوره ابتدایی حاصل کند و دیدگاه تاریخی مختصر و طبقه بندی انواع آن به دست آورد این مقاله به طور مفصل هفت نوع اختلالات خاص یادگیری را طبق انجمن اختلالات یادگیری آمریکا مورد بحث قرار می دهد این هفت اختلال یادگیری یعنی نارساخوانی، دیس گرافی یا اختلال در نوشتن، اختلال در محاسبه، اختلال پردازش شنوایی، اختلال پردازش زبان، اختلالات یادگیری غیرکلامی و نقص حرکتی بینایی ادراکی/بصری اشاره می کند علل و علائم آنها درک جامعی ازاختلالرا به معلمان و والدین می دهد تا تفاوت های فردی را درک کنند