نویسندگان:
لیلا حجازی1 ، مریم موسوی2 ، اکرم شعبانی3 ، معصومه مستطاب4 .1۱ کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه پیام نور اراک و مدیر دبستان شهرستان هندیجان
2۲ آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان هندیجان
3۳ آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان هندیجان
4۴ آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان هندیجان
چکیده فارسی: اختلال یادگیری یک اختلال رشدی است که از سنین ابتدایی مدرسه در دانش آموز شروع می شود، اگرچه ممکن است تا سال ها بعد تشخیص داده نشود این اختلالات شامل مشکلات مداوم و یادگیری مهارت های کلیدی تحصیلی، از جمله خواندن، نوشتن، و ریاضی است این مقاله تلاش می کند تا درکی از اختلالات یادگیری برای خوانندگان به ویژه مربیان و معلمان دوره ابتدایی حاصل کند و دیدگاه تاریخی مختصر و طبقه بندی انواع آن به دست آورد این مقاله به طور مفصل هفت نوع اختلالات خاص یادگیری را طبق انجمن اختلالات یادگیری آمریکا مورد بحث قرار می دهد این هفت اختلال یادگیری یعنی نارساخوانی، دیس گرافی یا اختلال در نوشتن، اختلال در محاسبه، اختلال پردازش شنوایی، اختلال پردازش زبان، اختلالات یادگیری غیرکلامی و نقص حرکتی بینایی ادراکی بصری اشاره می کند علل و علائم آنها درک جامعی ازاختلال را به معلمان و والدین می دهد تا تفاوت های فردی را درک کنند