نویسندگان:
عبدالحسین محمدی نیا1 ، فریدون جاویدی2 ، رضا دادستان3 ، علی صالح حق طلب4 .1۱ کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه اصفهان
2۲ کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی شیراز
3۳ کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی تهران
4۴ کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان
چکیده فارسی: پژوهش حاضر به بررسی اهمیت موضوع آموزش تربیت بدنی در مدارس می پردازد به جهت بررسی این موضوع، از روش توصیفی استفاده شده و اهمیت، مزایا و روش های آموزش تربیت بدنی در مدارس تشریح گردیده است تربیت بدنی آموزش از طریق جسمانی است هدف از این برنامه توسعه صلاحیت فیزیکی و دانش دانش آموزان در مورد حرکت و ایمنی، و توانایی آنها برای استفاده از آن برای انجام طیف گسترده ای از فعالیت های مرتبط با توسعه یک سبک زندگی فعال و سالم است در حالی که حرکت برای رشد و تکامل یک فرد ذاتی و ضروری است، نقش تربیت بدنی ارائه فعالیت های آموزشی است که نه تنها باعث رشد مهارت های دانش آموز می شود، بلکه سلامت کلی فرد را نیز افزایش می دهد تربیت بدنی به صراحت دانش و مهارت های لازم را برای کار با دیگران و برقراری ارتباط با آن ها می آموزد و فرصت های یادگیری را برای توسعه این مهارت ها فراهم می کند این امر باعث توسعه مهارت های رهبری و کار گروهی می شود و دانش آموزان را تشویق می کند تا این تجربه را به سایر زمینه های یادگیری منتقل کنند آموزش تربیت بدنی به دانش آموزان کمک می کند تا در مورد توانایی ها، استعدادها، محدودیت ها و ظرفیت خود بیاموزند یک معلم باید حداکثر زمان فعالیت بدنی را در دوره کلاس فراهم کند، مهارت ها و فعالیت هایی را آموزش دهد که به فعالیت بدنی خارج از کلاس تبدیل می شوند و دانش آموزان را تشویق به فعالیت بدنی کند