نویسندگان:
حامد ممی زاده1 ، سمیه عزتی2 ، سمیه دانش حسنلویی3 ، حدیثه داداش زاده گرگری4 ، مریم محمودی5 .1۱ دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر
2۲ کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
3۳ سطح ۳حوزه علمیه فاطمیه نقده
4۴ کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند
5۵ کارشناسی االهیات دانشگاه آزاد واحد بناب
چکیده فارسی: بدون تردید کلیدی ترین عنصر در نظام آموزشی و تعلیم و تربیت، معلمان هستند اهمیت و جایگاه معلم رنگ است که بدون حضور وی در سازمان آموزشی عمل تعلیم و تربیت صورت نخواهد گرفت این اهمیت در معلمان مدارس ابتدایی بارزتر می شود چوندوره ابتدایی نخستین و مهمترین تجربه اجتماعی در دوران زندگی تحصیلی دانش آموز است معلمان دوره ابتدایی تاثیر بسیاری در همه زمینه ها بر دانش آموز دارند معلمان تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند به انتقال یادگیری باکیفیت بپردازند اگر معلمان به سطح حرفه ای رسیده باشند می توانند ضامن سلامت فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان باشند آنها باید به طور ویژه توسعه اخلاق حرفه ای در درون خود توجه بکند و مسئولیت حرفه ای خود را که همان امر تدریس است جدی بگیرند و وظایف خود را به طور موثر انجام بدهند بنابراین معلمان موفق برای تدریس خوب مخصوصا معلمان مدارس ابتدایی که ستون های اصلی نظام آموزش و پرورش هستند ، باید از اخلاق حرفه ای خوبس برخوردار باشند اخلاق حرفه ای دربرگیرنده اصول،وظایف، استاندارهای فردی و سازمانی مورد انتظار از افراد حرفه ای در مشاغل گوناگون است معلمان با اخلاق مداری و رعایت اصول اخلاق حرفه ای در پایه ابتدایی به رشد تربیت اخلاقی دانش آموزان منجر می شوند باتوجه به اهمیت موضوع اخلاق حرفه ای معلمان هدف از پژوهش حاضر بررسی اخلاق حرفه ای در معلمان مدارس ابتدایی است روش مطالعه در پژوهش حاضر به صورت کتابخانه ای مروری بوده است برای این منظور از مطالب موجود در مقاله ها و تحقیقات چاپ شده در این زمینه و همچنین مطالب دیجیتالی استفاده شده است