نویسندگان:
ملکه فرجی1 ، فائزه رجبی2 ، اکرم شاعری3 ، مرجان ریگی4 ، اسماعیل عباسی5 .1۱ کارشناسی امور فرهنگی
2۲ کارشناسی علوم تربیتی
3۳ کارشناسی علوم تربیتی
4۴ کارشناسی زبان و ادبیات فارسی
5۵ کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری
چکیده فارسی: توانایی و قابلیت سازمان ها در مدیریت بحران ها و چالش ها، تاثیر قابل توجهی بر تاب آوری جامعه دارد سازمان ها در زمان های بحران خدمات ضروری ارائه می کنند و نقش بسیار مهمی در سرعت بازگشت جامعه به شرایط عادی ایفا می کنند از این رو تاب آوری سازمانی به معنای ظرفیت سازمان در پیش بینی بحران، واکنش مناسب به شرایط بحرانی، کاهش اثرات و مقاومت در برابر آسیب های آن و نهایتا بازیابی از شرایط بحرانی، تبدیل به یک موضوع مهم در تحقیقات سازمانی شده است در سازمان های تحقیقاتی، نوآوری های ویرانگر سازمان های رقیب، چالش بزرگ و بحرانی است که مواجه شدن با آن نیازمند تاب آوری سازمانی است در دنیای امروزه که اطلاعات دایم در حال به روز شدن است و سرعت تولید آن به چشم بر هم زدنی کاهش یافته است، آموزش مجازی به عنوان شیوه نسبتا نوظهور در بحث انتقال اطلاعات و آموزش، نقش ایفا می کند هر چند این نوع آموزش فرصت های طلائی را برای مدارس ایجاد کرده، اما وجود موانع و مشکلات در آن امکان ناپذیر است، بنابراین مدارس باید در مقابل این موانع و مشکلات تاب آوری مناسبی داشته باشند و بر کیفیت خود بیافزایند