نویسندگان:
محمود آستانه اصل1 ، رویا درک زهی2 ، نسرین رستمی صابر3 ، احسان نصراصفهانی4 ، سپیده جاسمی5 .1۱ کارشناسی ارشد برنامه ریزی دسی دانشگاه پیام نور خمین
2۲ دبیر فیزیک شهرستان خاش
3۳ آموزگار ابتدایی ناحیه ۴ کرج
4۴ کارشناسی ارشد فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
5۵ آموزگار ابتدایی ناحیه ۳ کرج
چکیده فارسی: نظام آموزش و پرورش مهمترین رکن هر کشور میباشد؛ زیربنای توسعه در همه زمینه ها ی هر کشوری را تشکیل می دهد همه کشورها به دنبال راه هایی هستند تا به پیشرفت در زمینه آموزش و پرورش دست یابند؛ تا بتواند آموزش و پرورش کارآمدداشته باشد معلم به عنوان یکی از عناصراصلی در ایران نظام است؛ که بدون وجود عنصر معلم، این نظام دچار اختلال می شود معلم خود نیز یکی از عواملی هست که با عملکرد خود می توانند به پیشرفت نظام آموزشی کمک می کند واز طریق برنامه هایی که از جمله آموزش نظام خدمت از جدیدترین و پیشرفته ترین آن ها می باشد؛ اطلاعات و ابزارهای به روز را بشناسد، و از آن برای رشد تعلیم و تربیت استفاده می کند آموزش ضمن خدمت به آموزش های اطلاق می شود؛ که کارمندان پس از استخدام شدن جهت انجام بهتر وظایف و افزایش مهارت های خود و افزایش عملکرد شغلی خود به آن رو می آورند آموزش های پیش از خدمت آموزش های اولیه هستند ؛ افراد توسط آن مهارت های لازم را برای ورود به بازار کار کسب می کند، اما با استفاده از آموزش ضمن خدمت در جهت بهبود عملکرد شغلی خود و بازسازی اطلاعات خود می پردازند آموزش ضمن خدمت و پیش از خدمت یکی از راه های موثر در جهت افزایش کیفیت و شایستگی معلمان هست و بررسی آنها حائز اهمیت می باشد هدف از پژوهش حاضر بررسی آموزش ضمن خدمت عملکرد شغلی معلمان و کارکنان می باشد روش مطالعه در این پژوهش به صورت کتابخانه ای علمی مروری بوده است، برای این منظور از مطالب موجود در مقاله ها و تحقیقات چاپ شده در این زمینه و همچنین مطالبی دیجیتالی استفاده شده است