نویسندگان:
ساحره رئیسی1 ، سمیرا رخین2 ، منا رئیسی3 ، سهیلا رئیسی4 ، مینا رئیسی5 .1۱ آموزگار ابتدایی استان سیستان و بلوچستان
2۲ آموزگار ابتدایی استان سیستان و بلوچستان
3۳ دبیر آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان
4۴ آموزگار ابتدایی استان سیستان و بلوچستان
5۵ آموزگار ابتدایی استان سیستان و بلوچستان
چکیده فارسی: عزت نفس جنبه مهمی از عملکرد فردی است و به نظرمی رسد به صورت ارتباط دو طرفه با زمینه های دیگری از جمله سلامت روانی، خلاقیت و عملکرد تحصیلی ارتباط نزدیکی دارد دانش آموزان برخوردار از «عزت نفس بالا، افرادی هستند که با احساس اعتماد به نفس و بهره گیری از استعداد و خلاقیت خودشان به ابراز وجود می پردازند و به راحتی تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می گیرند به اعتقاد روان شناسان، شخصیتی که از عزت نفس بالایی برخوردار است خود را به گونه ای مثبت ارزشیابی کرده و برخورد مناسبی با نظریات مثبت خود و دیگران که باعث خلاقیت آنها خواهد بوددارد در این پژوهش سعی شده است با روش توصیفی تحلیلی و با جستجو در منابع کتابخانه ای و نیز بانک های اطلاعاتی، اطلاعات لازم در ارتباط با تاثیر عزت نفس برخلاقیت دانش آموزان مقطع ابتدایی ، جمع آوری و مورد بحث و تفسیر قرار گیرد یافته هایبدست آمده از این پژوهش که در نتیجه بررسی مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان می دهد که همبستگی خیلی بالا بین عزت نفس و خلاقیت دانش آموزان وجود دارد و نتیجه می گیریم که بین عزت نفس وخلاقیت همبستگی معناداری وجود دارد